سفارش تبلیغ
صبا ویژن
همه زهد در دو کلمه از قرآن فراهم است : خداى سبحان فرماید « تا بر آنچه از دستتان رفته دریغ نخورید ، و بدانچه به شما رسیده شادمان مباشید . » و آن که بر گذشته دریغ نخورد و به آینده شادمان نباشد از دو سوى زهد گرفته است . [نهج البلاغه]

مذهبی سیاسی اجتماعی فرهنگی

Powerd by: Parsiblog ® team.
حرامزاده های وهابی چه کردند؟(شنبه 87 اسفند 10 ساعت 12:27 عصر )

واکنش شدید مراجع تقلید و ادامه خواب زمستانی سیما و وزارت خارجه

در حالی که با رسیدن خبر شهادت 2 تن از زائران حرم پیامبر(ص) و ائمه بقیع، مراجع تقلید
واکنشهای تندی از خود نشان داده اند، صداوسیما و وزارت خارجه همچنان در برابر هجمه به شیعیان مهر سکوت بر لب زده و از پخش چند دقیقه خبر یا صدور یک بیانیه چندخطی خودداری کرده اند.

به گزارش خبرنگار آینده، پس از موضعگیری مهم آیت الله مکارم شیرازی در روز گذشته، امروز هم آیت‌الله صافی گلپایگانی با صدور بیانیه ای به حوادث تلخ مدینه واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است:

علمای اسلام! اساتید! دانشگاهیان !فرهیختگان و رجال جهان اسلام!

بار دیگر فرقه‌ای که با اَعمال جاهلانه و واپس‌گرایانه و ترور و آدم‌کشی‌های انتحاری و قتل پیر و جوان و صغیر و کبیر، چهره‌ زیبای اسلام را مخدوش و وحشتناک، جلوه می‌دهد و از جمله در حرمین شریفین و به اسم بی‌مسمای هیئت امر به معروف و نهی از منکر با ایجاد ناامنی به حقوق انسانی و اسلامی اولیه مسلمانان، تجاوز می‌کند، با عنف و شدت و قساوت تمام و به بهانه‌های واهی، هزاران انسان موحد بی‌گناه و زائران عاشق دلباخته را مورد هتک، قرار داد و در این ایام ـ که به مناسبت ارتحال حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم حسب‌المعمول همه ساله، مسلمانان به ویژه شیعیان قطیف و احساء و شهروندان عربستان برای ادای عمره و زیارت به مدینه منوّره مشرّف شده‌اند ـ این فرقة قلیله که متاسفانه از ضعف حکومت، سوء استفاده می‌نماید به نام امر به معروف و نهی از منکر به زائران حرم، حمله برده و برخی را مورد ضرب و جرح و جمعی را دستگیر و به زندان انداخت.

روشن است که در هیچ نقطه از دنیا این نوع برخورد با مردم بی‌دفاع، قابل قبول نیست و این‌گونه سوء رفتار نسبت به شهروندان فقط در نظام فعلی عربستان، جریان دارد و عامل آن، این گروه عقب‌مانده‌اند که حتی با مظاهر علم و صنعت نیز مخالف‌اند. با کمال تعجب، حداقل ِحقوق بشر در این کشور، رعایت نمی‌شود و حتی مرکزی برای شکایت و تقاضای رسیدگی وجود ندارد.



رفتار غیر عقلانی و دور از انسانیت این گروه جنایتکار، از دیگر بلاد و کشورهای اسلامی مثل پاکستان، افغانستان، عراق، الجزایر و نقاط دیگر نیز سلب آسایش و امنیت نموده‌ و دیگران را نسبت به مسلمانان، بدبین کرده است؛ این است اوضاع اسفناکی که هر انسان متمدن را پریشان و نگران می‌سازد.

مایه تاسف است که نظام به اصطلاح حاکم بر حرمین شریفین، مقهور این فرقه بوده و در کمال ضعف و سستی، از تامین امنیت حرمین شریفین، عاجز است و با اینکه می‌خواهند خود را در ردیف نظام‌های قانونی جهان، معرفی نمایند، در برابر این همه بی‌قانونی و نا‌امنی و تجاوز به نفوس و نوامیس، سکوت کرده تا این هیئت مطلق العنان و خودکامه، آزادی‌های فردی را در کشور عربستان، از همه سلب و خودسرانه هر عمل وحشیانه‌ای را مرتکب گردد.

برای هر مسلمان که قداست حرمین را محترم می‌داند و می‌‌خواهد این مراکز مقدس، الگوی صلح و امنیت و رعایت حقوق افراد باشد ادامه‌ این وضع، نگران کننده و هتک حیثیات مقدسه اسلامی است.

اینجانب با محکوم کردن این اعمال وحشیانه و هتک حرمت مسلمانان بی‌دفاع و مظلوم که در جوار بارگاه ملکوتی و آستان فرشته پاسبان حضرت رسول اکرم و ائمه بقیع علیهم جمیعا سلام الله رخ داده است از نظام حاکم بر حرمین مخصوصاً از شخص آقای ملک عبدالله ـ که علی المسموع، از گردانندگان این برنامه‌ها و این اقلیت خشن و جاهل، نگران می‌باشد و راضی به اعمال آنها نیست ـ می‌خواهم به وظایف عالیه‌ خود در برقراری امنیت و حفظ حقوق شهروندان، عمل نموده و بیش از این فرصت ایجاد هرج و مرج و اخلال در امور را به اشخاص غیر مسئول و جهال ندهند و عواقب سوء این خودکامگی‌ها را در نظر بگیرند.

و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم
30صفر المظفر 1430
8/12/87
لطف الله صافی

 

گفتنی است، با گذشت سه روز از حمله وحشیانه پلیس سعودی به زنان شیعه و هتک حرمت به ناموس شیعیان در مجاورت مرقد پیامبر اکرم(ص) و مسجدالنبی، صداوسیمای جمهوری اسلامی و وزارت خارجه از کوچک‌ترین واکنش نسبت به این موضوع خودداری کرده‌اند.

 

ضرب و شتم و هتک حرمت زنان شیعه که در سالگرد وفات پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در حال گریه کردن بر مصائب اهل بیت(ع) پشت درهای بسته قبرستان بقیع بودند و فیلمبرداری از ناموس شیعیان توسط نیروهای امنیتی عربستان سعودی، تا کنون منجر به اعتراض گسترده شیعیان در این کشورها شده است.
دو چهره ماندگار غیرت شیعی!
 
اما نه تنها وزارت خارجه جمهوری اسلامی که برای هر اتفاق کوچکی در فاصله هزاران کیلومتری کشور آماده اعزام نماینده و موضعگیری است، نسبت به این موضوع بی تفاوت بوده و حتی از تسلیم یک یادداشت کوچک اعتراض به سفیر عربستان در تهران خودداری کرده است، بلکه صدا و سیمای جمهوری اسلامی با بستن چشم خود بر هتک حرمت ناموس شیعیان همچنان به پخش ساعت‌ها برنامه و رپرتاژ آگهی و فوتبال خارجی و ... در این ایام پرداخته و کوچکترین توجهی به این موضوع نکرده است.
حساسیت قابل تقدیر! این دو نهاد نسبت به ناموس شیعیان موجب شده است تا برخی منتقدان پیشنهاد دهند آقای عزت‌ا.. ضرغامی ریاست محترم صدا و سیما و آقای منوچهر متکی وزیر محترم خارجه به عنوان دو چهره ماندگار غیرت شیعی مورد تجلیل قرار گیرند تا دیگر مسئولین کشور نیز این شیوه پسندیده صیانت از ناموس و حقوق شیعیان را الگو قرار دهند!
اگر چه علاوه بر عملکرد قابل تحسین این دو چهره در حادثه اخیر، موضوع‌گیری آتشین!! رسانه ملی و وزارت خارجه در قتل‌عام شیعیان در پاکستان و افغانستان در ماه محرم گذشته نیز مزید بر علت این پیشنهاد بوده است.
بحرین گزیده از ریسمان عربستان می ترسد!
 
در این حال برخی مسئولان وزارت خارجه عدم رخداد مسئله‌ای شبیه آنچه در قضیه بحران بین ایران و بحرین اتفاق افتاد را دلیل عدم موضع‌گیری درباره حمله نظامیان سعودی به زائران مسجد النبی عنوان می‌کنند.
به گزارش آینده نیوز در حالی که منابع متعدد از کشته و زخمی شدن شماری از زائران مسجد النبی در حمله پلیس سعودی خبر می‌دهند مسئولان وزارت امور خارجه با رد اخبار کشته شدن شیعیان در این واقعه از موضع‌گیری در قبال آن طفره می‌روند.
مسئولان وزارت خارجه با بیان اینکه ایران تازه از قائله پیش آمده بر سر سخنان حجت الاسلام ناطق‌نوری رهایی یافته، می‌گویند مصلحت اقتضا نمی‌کند کشور را در بحرانی دیگر وارد کنیم.

 


 

 

 


 


 


 

 

 




 

 


  • کلمات کلیدی :
  • » حمیدرضا
    »» نظرات دیگران ( نظر)


    لیست کل یادداشت های وبلاگ
    حاج منصور ارضی: طرح تعطیلات عید فطر همراه شدن با وهابیون است
    بمب گذاری در حرم امام رضا (ع) سالگرد
    تصاویر اهانت گران به امام حسین(ع)
    سخن عشق
    یاابالمهدی
    این چهارنفر..................
    نماز عید نوروز
    آداب نوروز
    آبروریزی احمدی نژاد!!!!!!
    صادق آل محمد
    حسرت فرشتگان
    رسول مهربانی
    اسرائیل واقعی
    کاروانهای عروسی متخلف مجازات میشوند
    مرده بادمخالف من...........
    [همه عناوین(45)]